John G. Cramer

John G. Cramer [X1] je profesorem na oddělení fyziky University of Washington v Seattleu. V oblasti experimentální fyziky se zabývá výzkumem ultrarelativistických těžkých iontů v CERN a v Brookhavenu. V oblasti teoretické fyziky ze zabývá v současné době vznikem a vývojem kvantové mechaniky, Boseovou- Einsteinovou interferometrií a dalšími teoretickými problémy. Dále se zabývá se interpretací kvantové mechaniky a astrofyzikou velmi vysokých energií.

John G. Cramer v časopise Analog Magazine publikuje řadu let vědecké sloupky alternativních fyzikálních názorů pod názvem "The Alternate View" [X2]. Je také autorem science fiction povídek "Twistor" a "Einstein's Bridge".

John G. Cramer se narodil v Houstonu v Texasu a studoval na Houstonských veřejných školách. Oženil se s Pauline Ruth Bondovou Cramerovou, která pracuje jako inženýr pro společnost Boeing Co. Má tři děti, Kathryn Elizabeth, Johna III a Karen Melissu. Na Rice University v Houstonu získal postupně akademické hodnosti B.A, M.A. a Ph.D. V letech 1961 až 1963 působil na Indiana University na postdoktorandském místě, v letech 1963 až 1964 na téže univerzitě působil jako asistent. V letech 1964 až 1968 působil na University of Washington jako asistent, v letech 1968 až 1974 jako docent a od roku 1974 jako profesor.

V letech 1969 až 1971 a v letech 1978 až 1980 pracoval pro Laboratoř jaderné fyziky na University of Washington. V letech 1980 až 1982 byl členem výkonného výboru oddělení fyziky na této univerzitě. V letech 1983 až 1990 byl ředitelem Laboratoře jaderné fyziky. V letech 1990 až 1994 pracoval jako výzkumný pracovník této laboratoře a v letech 1985 až 1994 pracoval ve výkonném výboru oddělení fyziky.

V letech 1976 až 1979 působil jako člen poradního výboru LAMPF (Clinton P. Anderson Meson Physics Facility) v Národní laboratoři v Los Alamos. V letech 1979 působil jako konzultant v cyklotronové laboratoři v Lawrence Berkeley Laboratory. V letech 1984 až 1986 byl členem poradního výboru Národní laboratoře supravodivého cyklotronu na Michiganské státní univerzitě. V letech 1984 až 1988 byl členem Výboru pro vyhodnocení experimentů v laboratoři TRIUMF ve Vancouveru.

V roce 1974 byl přijat za řádného člena Americké fyzikální společnosti. V roce 1984 byl uveden v prestižní publikaci "Who's Who in America". V roce 1991 se stal členem Americké asociace pro rozvoj vědy AAAS (American Association for the Advancement of Science) [N1].

John G. Cramer byl v letech 1981 až 1983 členem výkonného výboru Oddělení jaderné fyziky Americké fyzikální společnosti. Dále je členem Americké fyzikální společnosti, členem oddělení Jaderné fyziky a astrofyziky a členem Americké asociace pro rozvoj vědy.

Literatura a odkazy:

[X1] John G. Cramer